Sidor

måndag 9 april 2012

En extra söndag

Så här ser det ut när man tittar ut genom fönstret här hemma. Regnet slår mot rutan och det blåser kallt.
Hade tur som hann med en promenad innan regnet kom på allvar.

Vad gör jag då när vädret är som det är och man har fått en extra söndag. Jo, jag har börjat virka mormorsrutor, enkla är de att göra och fina blir dom. Ett lagom arbete när man inte är på topp.
Använder garnet Fabel print och virknål nr3

Tyckte det var lite tomt i ett av mina fönster och ville sätta upp en ampel men det hade jag ingen.
Det jag hade gott om var restgarner så jag virkade en.
Den blev riktigt bra så det ska jag nog göra några till.

Snart är det dags för middag och idag får vi matgäster, alltid lika roligt. Kanske den här dagen trots allt blir riktigt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar