Sidor

söndag 20 maj 2012

Mycket virkat


 Den här klockan har jag gjort.
Jag virkade en urtavla som jag prydde med broderade siffror och virkade blommor.
Monterade den på en pappskiva och satte dit urverk och visare.
Klockan är inte helt perfekt men den går rätt.



 Pläden som jag virkat på ett tag är nu färdig.
Mormorsrutor och en bred kant med korsade stolpar


Fick lite tid över en dag i helgen och passade då på att göra ett armband .
Stickade en "rem" och sydde sedan på några virkade blommor.
Ville ha något snyggt när jag skulle på kalas.

Lilla Swea  har fyllt 2 år och i helgen var vi och gratulerade henne.


 Har också blivit en del handarbetande ute i det fina vädret.

I helgen har det varit konst- och kulturrunda.
Vi var runt en sväng idag och tittade. Det är så inspirerande att se vad
alla dessa duktiga hantverkare och konstnärer har gjort.


Nu dags för lite middag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar